De mannenring

De meeste mannen hebben een ring om de vinger of één kleine in één oor. Er zijn ook ringen voor de penis. De cockring of penisring heeft als belangrijkste doel om de erectie te versterken.

© pixabay.com

Prestatie
Ofschoon sommigen de ring ook zien als een sieraad is het vooral bedoeld om de prestaties te verbeteren. Een penisring is een ronde ring, meestal gemaakt van rubber, leer, siliconen of metaal, die je om de penis dient te schuiven om je erectie langer te behouden. Als je een erectie krijgt, komt de ring strak om de penis te zitten. Dit heeft tot gevolg dat het bloed moeilijker weg kan stromen. Hierdoor blijft de penis langer stijf.

Gevoel
De penisring kan er ook voor zorgen dat orgasmes heftiger worden ervaren. Dit komt doordat niet alleen de zwellichamen in de penis, maar ook de plasbuis wordt afgekneld. Hierdoor wordt het gevoel bij klaarkomen heftiger.

Materiaal
Cockringen zijn beschikbaar in allerlei kwaliteiten en materialen. De meest eenvoudige uitvoering, en natuurlijk de meest voordelige, is een eenvoudig touwtje met een zogenaamde ‘stop’. Deze doe je om je penis, en je trekt het touwtje aan om de terugstroom van het bloed tegen te gaan. Andere penisringen zijn vaste ringen van rubberachtige materialen die mee rekken met je penis. Ook zijn er cockringen van metaal, maar hierbij is het belangrijk om deze op de juiste maat te bestellen. Penisringen zijn zelfs beschikbaar in zilver en goud.

Risico
Draag een penisring nooit te lang omdat je de bloedsomloop van je penis blokkeert. Draag dus een cockring niet de hele dag gedragen kan worden. Niet alleen kan er schade aan de penis ontstaan, ook de zenuwen en de bloedvaten ondervinden hier hinder van, met als gevolg dat de penis minder gevoelig wordt voor seksuele prikkels. Kies zo veel mogelijk voor een flexibel materiaal. Cockringen die gemaakt zijn van metaal dienen de juiste maat te hebben.

De cockring is er overigens ook als seksgadget; de SexFit penisring. Deze verzamelt tijdens de daad statistieken en vibraties. Naderhand kun je teruglezen hoelang de sessie duurde, hoeveel calorieën je hebt verbrand en hoeveel ‘stoten’ per minuut je hebt gedaan.